Özetle, hayranlar ünlü 'sanal sıraya' öfkede olduğu kadar çakışıyor Bilet alırken. Renk veya t -shirt yok. Sosyal ağlarda, biletler bazı önemli maçlar için her satışa çıktığında, kulüp olun, mesajlar aynıdır: çökmeler, düşmüş sistemler ve her zaman yeniden satışın rolü üzerine havada döner.
Futbol hayranı tarafından küresel olarak en çok talep edilen etkinliğin bir yılı aşkın bir süredir FIFA 2026 Dünya Kupası için daha demokratik (ve şeffaf) bilet satışı. Arjantin'in mevcut bir dünya şampiyonu olarak geleceği kupaya rekor kıracak: 48 takımla dört yarı yarıya ulaşmak için yüz toplantıya ihtiyaç duyulacak. Final 104 numaralı oyun olacak. Referans olmak için, 2022'de sadece 64 yaşındaydı.
Bu nedenle FIFA kendi çözümünü geliştirmeye başladı. Diğer şeylerin yanı sıra biletleme sürecini yönetmek için kendi blok zincirine sahip olacağını açıkladı. Zaten sunduğu dijital koleksiyon hizmetlerine ek olarak. Hem organizasyon hem de taraftarlar için izlenebilirlik ve kontrol eklemeyi hedefliyorlar.
Bitcoin veya Ethereum gibi kripto para birimlerinin desteklendiği blockchain teknolojisi, orada gelişen tüm operasyonların izlenebilirlik kaydına izin verir. Bu nedenle, biletler dijital bir para birimi, çoğaltılması veya tahrif edilmesi imkansız bir kript gibi olacak ve hareketleri ağ içinde kullanıcıların kendileri tarafından denetlenecek. Blockchain'in ana varlığı izlenebilirliğidir. Her şey görünürde.
Geliştirme için FIFA Lay In Blockchain ekosisteminin en büyük oyuncularından biri olan çığ ve zaten Amerika Birleşik Devletleri'nde biletleme deneyimleri geliştirmeye başlayan Web 3. Orada Sport Illustrated dergisi, çığ altyapısına monte edilen bilet satışı için Box Office adlı bir platform başlattı. Ayrıca Avrupa'daki resitaller, festivaller ve spor etkinlikleri için kullanılan bir platform olan Tixbase ile çalışıyorlar. Temel olarak, kontrol problemleri, tahrifat ve yetkisiz yeniden satışları çözmek için kullanılır.
FIFA'dan duyurulduğu gibi, geliştirmeyi planladıkları blok zinciri, çığ tarafından özelleştirilebilir bir CAPA 1 (L1) mimarisine monte edilecek ve bu da alt ağ ve tırmanma yeteneğine izin verecektir. İlk test, farklı dijital koleksiyonların göçü ile olacak– Ancak en büyük hedef, bu yapı üzerinden bilet satmaya başlamaktır. L1 ayrıca onlara işlemleri daha hızlı ve daha az maliyet yapma imkanı verir, bu da zamanları kolaylaştırır.
“Blockchain üzerine inşa edilmiş biletleme sistemleri, güvenlik ve denetlenebilirlik gibi bazı ayırt edici özelliklere sahiptir. Örneğin, büyük yüksek talep olaylarında, biletler sanal sıralarda birçok kez piyasaya geldiğinde, şüpheler üretilir Satışa sunulan bilet sayısı. Veya bazı aktörlerin fayda sağladığı sahtekarlık vakaları varsa. Blockchain biletleme sistemini oluştururken bu biter. Tamamen denetlenebilir ”diyor Avalanche'nin arkasındaki şirket AV Labs iş direktörü Clarín John Nahas.
Çözmeyi amaçlayan diğer büyük bilet problemi yeniden satış. Herhangi bir etkinlik sırasında bir klasiktir: satışa çıktıkları anda, biletlerin gösterildiği yerde ikincil kanallar görünmeye başlar. Trucho birçok durumda. QR çözümleri veya dijital girdiler uygulandığında bile, biletlerin tahrif edilmesi organizatörler için bir sorun olmaya devam etmektedir, temelde hayranlar için.
“Blockchain teknolojisinin biletleme ve mağazaya uygulanması güvenlik ve şeffaflık sağlar ve Halkın maçlara girişlerde adil fiyatlara erişmesine izin verme potansiyeline sahiptir, Hem ilk satın alma işleminde hem de nihai bir ikincil pazarda, bilet satışındaki sahtekarlık ve tahrifatları ortadan kaldırıyor ”diye ekliyor Navas.
Bu nedenle proje, satın alma biletleri satın almayı garanti edebilecek ve orijinal olan ikincil bir satış piyasası oluşturmayı değerlendiriyor. “Birincisi, yeniden satışta edinilen biletlerin tahrif edilmeyeceğinden ve kullanıcı için de bir fayda olduğundan emin olabilirsiniz. Sahte olma olasılığı yoktur. Bilet temel olarak blockchain'de kaydedilmiş bir sertifikadır ve bunu zincirlemenin bir yolu yoktur ve otantiklik mükemmel bir şekilde doğrulanabilir” diyorlar.
Ortalama bir kullanıcı için deneyim görselde çok fazla değişmeyecek olsa da – bir uygulamadan veya web'den çalışmaya devam edecek – sahnenin arkasında biletler, dağıtılmış kontrol ve benzersiz aracılar olmadan bir blockchain ağında olacak. Benzersiz bir kodla biletler, çoğaltmak veya tahrif etmek imkansız.
Futbol hayranı tarafından küresel olarak en çok talep edilen etkinliğin bir yılı aşkın bir süredir FIFA 2026 Dünya Kupası için daha demokratik (ve şeffaf) bilet satışı. Arjantin'in mevcut bir dünya şampiyonu olarak geleceği kupaya rekor kıracak: 48 takımla dört yarı yarıya ulaşmak için yüz toplantıya ihtiyaç duyulacak. Final 104 numaralı oyun olacak. Referans olmak için, 2022'de sadece 64 yaşındaydı.
Bu nedenle FIFA kendi çözümünü geliştirmeye başladı. Diğer şeylerin yanı sıra biletleme sürecini yönetmek için kendi blok zincirine sahip olacağını açıkladı. Zaten sunduğu dijital koleksiyon hizmetlerine ek olarak. Hem organizasyon hem de taraftarlar için izlenebilirlik ve kontrol eklemeyi hedefliyorlar.
Bitcoin veya Ethereum gibi kripto para birimlerinin desteklendiği blockchain teknolojisi, orada gelişen tüm operasyonların izlenebilirlik kaydına izin verir. Bu nedenle, biletler dijital bir para birimi, çoğaltılması veya tahrif edilmesi imkansız bir kript gibi olacak ve hareketleri ağ içinde kullanıcıların kendileri tarafından denetlenecek. Blockchain'in ana varlığı izlenebilirliğidir. Her şey görünürde.
Geliştirme için FIFA Lay In Blockchain ekosisteminin en büyük oyuncularından biri olan çığ ve zaten Amerika Birleşik Devletleri'nde biletleme deneyimleri geliştirmeye başlayan Web 3. Orada Sport Illustrated dergisi, çığ altyapısına monte edilen bilet satışı için Box Office adlı bir platform başlattı. Ayrıca Avrupa'daki resitaller, festivaller ve spor etkinlikleri için kullanılan bir platform olan Tixbase ile çalışıyorlar. Temel olarak, kontrol problemleri, tahrifat ve yetkisiz yeniden satışları çözmek için kullanılır.
Blockchain evrenine ilk FIFA saldırısı değil: 2022'de FIFA Collection, Algorand'ın yanında bir dijital koleksiyon platformu (NFT) geliştirildi. Bu hafta, bu ağın kullanıcılarına yeni bir platforma geçecekleri konusunda bilgilendirildi.FIFA sadece Web3'te değil.
Her şey içeri giriyor. Dijital stratejisini koleksiyon, biletleme ve daha fazlası için birleştirmek için özel bir çığ L1 ile.
Bir zincir. Ölçek için inşa edildi. Eşleşme günü dalgalanmaları ve küresel anlar için hazır![]()
– Avalanche(@avax) 22 Mayıs 2025![]()
FIFA'dan duyurulduğu gibi, geliştirmeyi planladıkları blok zinciri, çığ tarafından özelleştirilebilir bir CAPA 1 (L1) mimarisine monte edilecek ve bu da alt ağ ve tırmanma yeteneğine izin verecektir. İlk test, farklı dijital koleksiyonların göçü ile olacak– Ancak en büyük hedef, bu yapı üzerinden bilet satmaya başlamaktır. L1 ayrıca onlara işlemleri daha hızlı ve daha az maliyet yapma imkanı verir, bu da zamanları kolaylaştırır.
“Blockchain üzerine inşa edilmiş biletleme sistemleri, güvenlik ve denetlenebilirlik gibi bazı ayırt edici özelliklere sahiptir. Örneğin, büyük yüksek talep olaylarında, biletler sanal sıralarda birçok kez piyasaya geldiğinde, şüpheler üretilir Satışa sunulan bilet sayısı. Veya bazı aktörlerin fayda sağladığı sahtekarlık vakaları varsa. Blockchain biletleme sistemini oluştururken bu biter. Tamamen denetlenebilir ”diyor Avalanche'nin arkasındaki şirket AV Labs iş direktörü Clarín John Nahas.
Çözmeyi amaçlayan diğer büyük bilet problemi yeniden satış. Herhangi bir etkinlik sırasında bir klasiktir: satışa çıktıkları anda, biletlerin gösterildiği yerde ikincil kanallar görünmeye başlar. Trucho birçok durumda. QR çözümleri veya dijital girdiler uygulandığında bile, biletlerin tahrif edilmesi organizatörler için bir sorun olmaya devam etmektedir, temelde hayranlar için.
“Blockchain teknolojisinin biletleme ve mağazaya uygulanması güvenlik ve şeffaflık sağlar ve Halkın maçlara girişlerde adil fiyatlara erişmesine izin verme potansiyeline sahiptir, Hem ilk satın alma işleminde hem de nihai bir ikincil pazarda, bilet satışındaki sahtekarlık ve tahrifatları ortadan kaldırıyor ”diye ekliyor Navas.
Bu nedenle proje, satın alma biletleri satın almayı garanti edebilecek ve orijinal olan ikincil bir satış piyasası oluşturmayı değerlendiriyor. “Birincisi, yeniden satışta edinilen biletlerin tahrif edilmeyeceğinden ve kullanıcı için de bir fayda olduğundan emin olabilirsiniz. Sahte olma olasılığı yoktur. Bilet temel olarak blockchain'de kaydedilmiş bir sertifikadır ve bunu zincirlemenin bir yolu yoktur ve otantiklik mükemmel bir şekilde doğrulanabilir” diyorlar.
Ortalama bir kullanıcı için deneyim görselde çok fazla değişmeyecek olsa da – bir uygulamadan veya web'den çalışmaya devam edecek – sahnenin arkasında biletler, dağıtılmış kontrol ve benzersiz aracılar olmadan bir blockchain ağında olacak. Benzersiz bir kodla biletler, çoğaltmak veya tahrif etmek imkansız.