Göreceli bilgisayar, Einstein'ın teorisiyle bilgisayar bilimini devrim yaratmayı amaçlayan proje:

uTKu

New member
Sırasında Geleneksel PC'ler Bunlar sadece ikili talimatları yorumlayan bir şemaya dayanırlar; Quantums, örtüşme sayesinde cubitlere, bazı olabilen birimlere ve aynı anda sıfırlara başvuruyor. Ancak bu zaten ezoterik geliyorsa, bir prototip şimdi daha yüksek bir karmaşıklık seviyesiyle geliyor: göreceli bilgisayarlar.


Bu bilgisayar bilim kurgu sistemleri, silikon cipslerine veya iç içe geçmişe başvurmak yerine, Yerçekimi alanlarının çekici gücü ana hesaplama aracı olarak.


Fikir dünyasında yüzen bu kavram, Albert Einstein Genel Görelilik -Uzay-zaman eğriliği ve kitle nesnelerinin hızı-işleme bilgileri.


Daha az kavramsal terimlerle, Kablo veya belirli bir donanım gerektirmeyen bir sistem olacaktır. Dahili saatiniz, bir yerçekimi kaynağının mesafesine bağlı olarak hızınızı hızlandırabilir veya yapabilir. Kelimenin tam anlamıyla beslenen bir makine evren kumaş.


Hesaplamalar uzay-zaman eğriliğinin bir sonucu olacaktır.

Ne geleceğini düşünerek, Aşırı fiziksel hassasiyetle tam evrenleri simüle edingibi karmaşık yerçekimi süreçlerini hesaplamaktan Kara delikler dalga Kozmosun genişlemesi değin Yapay zekanın yeni biçimleri zaman akışına dayanarak.


Bu soyutlama, Brüksel Politeknik Okulu'ndan (Belçika) (Belçika) ve Amin Baumeler'in Lugano Üniversitesi'nden (İsviçre) ve bir Matematiksel test Bilgi aktarmak için mevcut yöntemde devrim yapmak için.


Bu spekülasyonun anahtarı, özel göreliliğin önerdiği gibi, uzay-zamanın katı veya ebedi bir yapı olmadığını anlamaktır. Einstein'ın genel göreliliğine göre, katlanabilir, gerilebilir ve batabilir Kozmik bir sayfa büyük bir şey ona bastırdığında dört boyuttan.


Yani iç esneklik bu da evrenin acele etmesini ve gezegenler ve yıldızlar gibi kitle gövdelerinin varlığı altında deforme olmasını sağlar. Ve aynı eğrilik, onu geçen her şeyin seyrini, hatta seyahat eden işaretleri değiştirir. Sanki katlanırken, kozmos da kendi yollarını yeniden tasarladı.


Üç Bölüm Borsası


Göreceli bir sistemin temsili.
Göreceli bir sistemin temsili.

Bu bulguyu açıklamak için, araştırmacılar üç kişiyle bir senaryo hayal ettiler -Alice, Bob ve Charlie- mesaj alışverişi. Anahtar soru: Bunlardan biri bilgilerin seyahat ettiği yer-zamanını manipüle edebilseydi ne olur?


Örneğin Alice'in Bob için bir mesajı hata yapması mümkün olur mu, çünkü sinyal kozmosun çarpık bir bölgesinde yönlendirildiği için mi? Yoksa Charlie, Bob'un henüz göndermediği bir mesajı yanıtladı ve doğal neden ve sonuç düzenine yatırdı mı?


Bu kombinasyonlarla, uzay-zaman matrisinde bir deformasyonun mesajların doğal sırasını değiştirip değiştirmediğini ortaya koyabilen bir denklem beslediler.


Analiz, bu varyasyonların, konuşmaya başka bir katılımcı olarak uzay-zaman geçtiğinde bilginin nasıl davrandığını gözlemlerken, diğer başkalarını ele geçirme veya başkalarını yakalamanın tespit edilip edilmeyeceğine odaklandı.


New Scientist'te yayınlanan bir makaleye göre, Tselentis ve Baumeler tarafından geliştirilen denklemler, Alice, Bob ve Charlie'nin uzay-zamanın manipüle edildiği bir ortamda meydana geldiği gibi birkaç kişi arasında bir bilgi alışverişinin tespit edilmesine izin veriyor.


Baumeler'e göre, görelilik evrenin yapısını açıklayan bir başarı olmasına rağmen, hala bu çarpıklıkların bilgi akışını nasıl etkilediğini çeviren matematiksel bir araç vardı.


İki paralel evreni bağlayın


Gerçeklik, yerçekiminin bir simülasyon ürünü olabilir mi?
Gerçeklik, yerçekiminin bir simülasyon ürünü olabilir mi?

Bu bir İki dünyayı birbirine bağlamaya yönelik ilk deneme Şimdiye kadar paralel seyahat ediyorlardı: Genel görelilikbu nasıl fiziksel gerçeklik ve Bilgi iletimiBilgisayar Bilimi'nin temel taşı.


Sorun şu ki, Einstein'ın teorisi harika çalışıyor, ancak modern fiziğin diğer büyük burçına uymuyor, Kuantum teorisi. Çünkü gerçekliğin doğası hakkında çelişkili varsayımlardan başlarlar.


Özellikle, genel görelilik tek tip bir uzay-zaman tasarlarken, kuantum teorisi maddenin ve enerjinin sadece ayrık parçalarda var olduğunu belirtir.


Mevcut fizikçiler arasında en yaygın görüş, kuantum alanına yerçekimini entegre etmenin bir yolunun bulunması gerektiğidir, yani bir kuantum yerçekimi teorisi oluşturmak anlamına gelir.


Fikir ilgi çekicidir: sadece evrenin nasıl çalıştığını açıklamak için yerçekiminden yararlanın, aynı zamanda Bilgi İşlem Aracı. Bu yerçekimi bilgisayar bilimi bir donanım istemek yerine, kozmosun fiziksel kuralları üzerinde gelişecektir.


Parçacık fiziği içinde moda teorilerinden biri, yerçekimi varsa, bunun nedeni bir simülasyon içinde yaşadığımız, dünyasını oluşturmak için bir bilgisayara ihtiyaç duyan bir tür kozmik video oyunu olduğunu göstermektedir.


Ama bu çalışma beklenmedik bir dönüş gerekiyor: Ya tam tersi olmasaydı? Ya operasyonunun bir parçası olarak yerçekimi kullanan bir bilgisayar oluşturabilirsek? Galaksileri şekillendiren aynı kuvvetle beslenen göreceli bir makine.