Arjantin girişimi tarafından geliştirilen bir platform Etek nasıl bir Devlet işe alım. Kullanmak yapay zeka Analiz etmek kamu ihaleleri ülke çapında ve tespit et Olası düzensizlikler skandal olmadan önce.
Analizinden, uygulama bir Şeffaflık sıralaması maruz İller arasındaki derin eşitsizlikler Arjantinler. Bu haritada, Formosa yargı yetkisi olarak görünür daha büyük opaklıksırasında Mendoza ve Buenos Aires şehri En şeffaflar arasında konumlandırılmıştır.
“Ethix'in bir standardı olmasını istiyoruz İhalelerde şeffaflık ve verimlilikhem şirketlerin hem de hükümetlerin daha adil ve güvenilir bir sürece erişmelerini sağlamak, “diyor avukat ve Ethix CEO'su Ivan Gauna.
Ethix'in arkasındaki teknoloji, teklif verme belgelerini gözden geçirmenize, risk kalıplarını belirlemenize ve sapmaları öngörmek için normatif ve idari verileri çapraz hale getirmenize olanak tanır. “Platformumuz tespit edebilir Erken sinyaller İnsan analizi birçok kez göz ardı ediyor, ”diye açıklıyor şirketin CTO'su Iván Addolorat.
Diyerek şöyle devam etti: “Bu sadece verimlilikle ilgili değil: daha adil olmaya ve herkesin izlenmesi için süreci arıyoruz.” Gelecekteki vizyon, kamu satın alma döngüsünün tam bir dijitalleşmesini sağlamaktır, Gerçek zaman izleme, açık veriler ve aktif sosyal kontrol ile.
Şirketten, bu tür çözümlerin devlet kontrolünün veya araştırma gazeteciliğinin rolünün yerini almamasını sağlarlar, ancak fonların, talimatların ve diğer yolsuzluk biçimlerinin saptırılmasını önlemek için bir araç daha sunar. Tarihsel olarak kamu harcamalarını etkilediler.
Bayındırlık İhaleleri: Bir Ülke, Birçok Gerçek
Bayındırlık işleri. Quilmes Intermediate Roca Roca İstasyonu. Fotoğraf: Arşiv
Ethix tarafından yayınlanan son rapor 24 yargı bölgesinde analiz edin Beş temel kriter altında ülkenin: kamuoyuna erişim yasalarının varlığı, ihalelere danışma kolaylığı, süreçlerin dijitalleşme düzeyi, yolsuzluk vakalarının tarihi ve somut şeffaflık politikaları.
Değerlendirme ezici: Bazı iller reformlar uygularken ve sistemlerini geliştirirken, diğerleri arkaik yapılar altında faaliyet gösteren herhangi bir dış kontrol garanti etmez.
Örneğin Formosa, kamuoyu bilgilerine erişim konusunda özel mevzuatı olmayan tek eyalettir.ne de ulusal koordinasyon örneklerine katılmak Şeffaflık Federal Konseyi olarak.
Bilgi siparişleri yapmak için ihalelerin veya net kanalların yayınlanması için platformlar da yoktur. Gerçeklerde, halka açık kiralama kapalı ve denetlenmeyen bir süreç olmaya devam ediyor. Bu durumlarda Tucumán ve San Juan'da benzer bir şey olur Normatif çerçevelerde ilerlemek için en azından resmi vaatler var – hala yerine getirilmiyor -.
Diğer uçta, ihalelerin açık ve gerçek zamanlı olarak yayınlandığı aktif ve erişilebilir dijital platformlara sahip olan Mendoza veya Otonom Buenos Aires şehri gibi vakalar. Ayrıca, belirli mevzuat ve mekanizmalara sahiptirler. Vatandaş şikayeti.
Yolsuzluk göstergeleri ortaya çıktığında, kurumsal tepkiler, usulsüzlükleri azaltmaya çalışan araştırma, dış denetimler ve yaptırımlarla daha çevik ve etkili olma eğilimindedir.
İller arasındaki eşitlik eksikliği sadece teknik bir sorun değildir: harcama kalitesi, şirketler arasındaki rekabet üzerinde doğrudan sonuçları vardır. İşe alımın nihai fiyatı ve her şeyden önce Citizen Trust.
“Süreçlerini dijitalleştirmeyen iller, bir asırdan fazla olan mekanizmaları kullanmaya devam ediyor. Ulaşan bir uygulama yok”, Gauna uyarıyor.
Teknoloji, kontrol ve politik irade
Bayındırlık Binası, Sosyal Kalkınma Bakanlığı. Fotoğraf: Maxi Failla
Ethix tarafından geliştirilen platform masaya merkezi bir konuyu ortaya koyuyor: Teknoloji siyasi iradenin yerini almıyor, ancak onu geliştirebilir.
Raporda daha iyi sonuçlar gösteren iller, net normları, etkili dijitalleşmeyi ve vatandaş katılım kanallarını birleştiren ve bir ekosistem oluşturmaya izin veren illerdir. Yolsuzluk gelişmek için daha az yer bulur. Vakalar ortaya çıktığında bile, yanıt verebilecek kurumsal örnekler vardır.
Gerçek zamanlı ihaleleri takip etmenize izin veren bilgi veya dijital sistemlere erişim yasalarının bulunmadığı durumlarda, opaklık kural olarak işlev görür. Bu sadece gazetecilerin veya denetçilerin görevini karmaşıklaştırmakla kalmaz: aynı zamanda rekabeti caydırır ve siyasi temas veya bağlantıları olanları destekler.
Bu koşullar altında, vatandaşlar kamu kaynaklarının nereye gittiğini bilemezler ve bağımsız şirketler katılma girişiminde güvensizlik görürler.
Rapor ayrıca sosyal kontrol mekanizmalarını teşvik etmenin öneminin altını çiziyor. Ethix gibi platformlar, vatandaşların ve kuruluşların dışarıdan danışmasına, karşılaştırmasına, kınamasına ve denetlemelerine izin verir.
Bu dış denetimler ve net kurallarla birleştirildiğinde, etki önemlidir. “Sadece sayısallaştırmak için dijitalleştirmekle ilgili değil. Anahtar, bu teknolojiyi ortak iyiliğin hizmetinde yapmaktır”, Addolorater açıklıyor.
Ethix'in ortaya koyduğu zorluk açıktır: Açık veriler olmadan, otomatik sistemler olmadan ve vatandaş katılımı olmadan ihaleler devletin gri bir alanı olmaya devam edecektir. Fonların saptırılmasına karşı savunmasız ve özel çıkarlar tarafından yakalanma.
Uygulama, kamu işleri ve sosyal kontrol arasındaki bu hiatusu kapatmaya çalışır.
Analizinden, uygulama bir Şeffaflık sıralaması maruz İller arasındaki derin eşitsizlikler Arjantinler. Bu haritada, Formosa yargı yetkisi olarak görünür daha büyük opaklıksırasında Mendoza ve Buenos Aires şehri En şeffaflar arasında konumlandırılmıştır.
“Ethix'in bir standardı olmasını istiyoruz İhalelerde şeffaflık ve verimlilikhem şirketlerin hem de hükümetlerin daha adil ve güvenilir bir sürece erişmelerini sağlamak, “diyor avukat ve Ethix CEO'su Ivan Gauna.
Ethix'in arkasındaki teknoloji, teklif verme belgelerini gözden geçirmenize, risk kalıplarını belirlemenize ve sapmaları öngörmek için normatif ve idari verileri çapraz hale getirmenize olanak tanır. “Platformumuz tespit edebilir Erken sinyaller İnsan analizi birçok kez göz ardı ediyor, ”diye açıklıyor şirketin CTO'su Iván Addolorat.
Diyerek şöyle devam etti: “Bu sadece verimlilikle ilgili değil: daha adil olmaya ve herkesin izlenmesi için süreci arıyoruz.” Gelecekteki vizyon, kamu satın alma döngüsünün tam bir dijitalleşmesini sağlamaktır, Gerçek zaman izleme, açık veriler ve aktif sosyal kontrol ile.
Şirketten, bu tür çözümlerin devlet kontrolünün veya araştırma gazeteciliğinin rolünün yerini almamasını sağlarlar, ancak fonların, talimatların ve diğer yolsuzluk biçimlerinin saptırılmasını önlemek için bir araç daha sunar. Tarihsel olarak kamu harcamalarını etkilediler.
Bayındırlık İhaleleri: Bir Ülke, Birçok Gerçek
Bayındırlık işleri. Quilmes Intermediate Roca Roca İstasyonu. Fotoğraf: Arşiv
Ethix tarafından yayınlanan son rapor 24 yargı bölgesinde analiz edin Beş temel kriter altında ülkenin: kamuoyuna erişim yasalarının varlığı, ihalelere danışma kolaylığı, süreçlerin dijitalleşme düzeyi, yolsuzluk vakalarının tarihi ve somut şeffaflık politikaları.
Değerlendirme ezici: Bazı iller reformlar uygularken ve sistemlerini geliştirirken, diğerleri arkaik yapılar altında faaliyet gösteren herhangi bir dış kontrol garanti etmez.
Örneğin Formosa, kamuoyu bilgilerine erişim konusunda özel mevzuatı olmayan tek eyalettir.ne de ulusal koordinasyon örneklerine katılmak Şeffaflık Federal Konseyi olarak.
Bilgi siparişleri yapmak için ihalelerin veya net kanalların yayınlanması için platformlar da yoktur. Gerçeklerde, halka açık kiralama kapalı ve denetlenmeyen bir süreç olmaya devam ediyor. Bu durumlarda Tucumán ve San Juan'da benzer bir şey olur Normatif çerçevelerde ilerlemek için en azından resmi vaatler var – hala yerine getirilmiyor -.
Diğer uçta, ihalelerin açık ve gerçek zamanlı olarak yayınlandığı aktif ve erişilebilir dijital platformlara sahip olan Mendoza veya Otonom Buenos Aires şehri gibi vakalar. Ayrıca, belirli mevzuat ve mekanizmalara sahiptirler. Vatandaş şikayeti.
Yolsuzluk göstergeleri ortaya çıktığında, kurumsal tepkiler, usulsüzlükleri azaltmaya çalışan araştırma, dış denetimler ve yaptırımlarla daha çevik ve etkili olma eğilimindedir.
İller arasındaki eşitlik eksikliği sadece teknik bir sorun değildir: harcama kalitesi, şirketler arasındaki rekabet üzerinde doğrudan sonuçları vardır. İşe alımın nihai fiyatı ve her şeyden önce Citizen Trust.
“Süreçlerini dijitalleştirmeyen iller, bir asırdan fazla olan mekanizmaları kullanmaya devam ediyor. Ulaşan bir uygulama yok”, Gauna uyarıyor.
Teknoloji, kontrol ve politik irade

Ethix tarafından geliştirilen platform masaya merkezi bir konuyu ortaya koyuyor: Teknoloji siyasi iradenin yerini almıyor, ancak onu geliştirebilir.
Raporda daha iyi sonuçlar gösteren iller, net normları, etkili dijitalleşmeyi ve vatandaş katılım kanallarını birleştiren ve bir ekosistem oluşturmaya izin veren illerdir. Yolsuzluk gelişmek için daha az yer bulur. Vakalar ortaya çıktığında bile, yanıt verebilecek kurumsal örnekler vardır.
Gerçek zamanlı ihaleleri takip etmenize izin veren bilgi veya dijital sistemlere erişim yasalarının bulunmadığı durumlarda, opaklık kural olarak işlev görür. Bu sadece gazetecilerin veya denetçilerin görevini karmaşıklaştırmakla kalmaz: aynı zamanda rekabeti caydırır ve siyasi temas veya bağlantıları olanları destekler.
Bu koşullar altında, vatandaşlar kamu kaynaklarının nereye gittiğini bilemezler ve bağımsız şirketler katılma girişiminde güvensizlik görürler.
Rapor ayrıca sosyal kontrol mekanizmalarını teşvik etmenin öneminin altını çiziyor. Ethix gibi platformlar, vatandaşların ve kuruluşların dışarıdan danışmasına, karşılaştırmasına, kınamasına ve denetlemelerine izin verir.
Bu dış denetimler ve net kurallarla birleştirildiğinde, etki önemlidir. “Sadece sayısallaştırmak için dijitalleştirmekle ilgili değil. Anahtar, bu teknolojiyi ortak iyiliğin hizmetinde yapmaktır”, Addolorater açıklıyor.
Ethix'in ortaya koyduğu zorluk açıktır: Açık veriler olmadan, otomatik sistemler olmadan ve vatandaş katılımı olmadan ihaleler devletin gri bir alanı olmaya devam edecektir. Fonların saptırılmasına karşı savunmasız ve özel çıkarlar tarafından yakalanma.
Uygulama, kamu işleri ve sosyal kontrol arasındaki bu hiatusu kapatmaya çalışır.