Askeri hava trafik kontrolörleri, iki ticari jetonun Mayıs ayı başlarında bir Washington havaalanına inişlerini iptal etmesine neden olan bir uçuşta Pentagon'a yaklaşırken bir Ordu helikopteriyle kısaca temasını kaybetti.
Bir ordu yetkilisi, 1 Mayıs'ta Pentagon Kulesi'nin karaya gelirken yaklaşık 20 saniye boyunca Black Hawk helikopteriyle temas kurduğunu doğruladı.
Havaalanındaki FAA hava trafik kontrolörleri, Black Hawk'un Pentagon'a yönelik ilk uçuşu sırasında bir Delta Air Lines Airbus A319'un inişini iptal etti, çünkü her iki uçağın da Pentagon'a aynı zamanda yaklaşacağını fark ettiler, Brig. Ordu Havacılık Başkanı Matthew Braman, Associated Press'e özel bir röportajda söyledi.
20 saniyelik temas kaybı nedeniyle, Pentagon'un kulesi kara şahinleri inmek için temizlemedi, bu yüzden helikopter Pentagon'u ikinci kez çevreledi. O zaman havaalanındaki hava trafik kontrolörleri ikinci bir jet olan bir Cumhuriyet Airways Embraer E170'in inişini iptal etmeye karar verdi, çünkü Black Hawk'un konumunda kendinden emin bir düzeltme yoktu.
Ordu, Cuma akşamı bir haber bülteninde, Kara Şahin ile kayıp temasın nedeninin, geçici bir antenin Pentagon'a inerken helikopterle temas etmeyen bir yerde olduğunu düşündüğünü söyledi. Ordu, ilk incelemesinin “onaylanmış uçuş yollarından sapma bulamadığını ve kesişme hava trafiğinin hiçbir riski bulamadığını” söyledi.
Braman AP'ye antenin yeni bir kontrol kulesinin inşası sırasında kurulduğunu ve şimdi Pentagon'un çatısına taşındığını söyledi.
Ordu, uçağın yerinin otomatik bağımlı gözetim-broadcast (ADS-B) out sistemi aracılığıyla uçuşu boyunca sürekli olarak yayınlandığını söyledi.
Durdurulmuş inişlerle ilgili ilk raporlarda, bir FAA yetkilisi Ordu helikopterinin “doğal bir rotada” olduğunu ileri sürdü. Ancak Ordunun Cuma günü AP ile paylaştığı ADSB-çıkış verileri, mürettebatın onaylanmış uçuş yoluna yakın bir şekilde gösterildiğini gösteriyor-doğrudan Route 5 olarak adlandırılan I-395 Karayolu Koridoruna, ardından Pentagon'u yuvarlıyor.
Reagan Ulusal Havaalanı Hava Trafik Kontrolörleri, iki ticari uçak için “görünen bir çok dikkatli bir bolluktan” “geçişleri” yönlendirmişti. Birincisi, Black Hawk Pentagon helikopter pistine gelmeden önce gerçekleşti ve orduya göre “DCA kulesi tarafından hava trafiğinin sıralanması ile ilgili bir sorun” ve ikincisi Black Hawk'un sonraki trafik paterni sırasında meydana geldi ve “eski izleme sistemlerinden çatışan konumsal verilere” dayanıyordu.
Braman, Washington Havalimanı'ndaki federal hava trafik kontrolörlerinin de helikopterin yeri üzerinde iyi bir düzeltme olmadığını söyledi. Black Hawk, kontrolörlere kesin konumunu vermesi gereken verileri iletiyordu, ancak Braman, FAA yetkililerinin geçen hafta toplantılarda kontrolörlerin birden fazla yem ve sensörden aldığı verilerin sonuçsuz olduğunu, bazılarının bir milin dörtte üçü kadar saptığını söyledi.
Braman, “Kesinlikle hava trafik kontrolünün nerede oldukları karışıklığına yol açtı.” Dedi.
Kara Şahin yolcu taşımıyordu.
İlk olarak AP tarafından bildirilen 1 Mayıs'taki iptal edilen inişler, genel rahatsızlığa, ölümcül bir havada Ronald Reagan Washington Ulusal Havaalanı yakınlarındaki hükümet helikopterleri ve ticari uçaklar arasında sürekli yakın görüşmeler hakkında eklendi çarpışma Ocak ayında bir yolcu jeti ve 67 kişiyi öldüren bir ordu helikopteri arasında.
Mart ayında, Federal Havacılık İdaresi helikopterlerin kalıcı olarak kısıtlanmış çarpışmanın meydana geldiği aynı yolda uçmaktan. 1 Mayıs olayından sonra, ordu güvenlik sorunlarını ele almak için FAA ile çalışırken Pentagon'a tüm uçuşları duraklattı.
FAA, kontrolörlerinin kendi ekipman sorunları nedeniyle Black Hawk'un konumunda iyi bir düzeltme yapamadıkları ve Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu'nun devam eden kaza soruşturmasına atıfta bulunarak yorum yapmayı reddetti.
Bir NTSB yetkilisi Haberler Cuma günü, ajansın ordunun bulguları hakkında bilgilendirilmediğini ve ancak Associated Press'ten raporu okuduktan sonra onları öğrendiğini söyledi.
NTSB yetkilisi Haberler'e verdiği demeçte, “NTSB bu soruşturmaya öncülük ediyor.” Dedi. “Bu iyi biliniyor. Ordunun doğrudan bize sağlamak yerine bir medya özel aracılığıyla açıkça araştırmacı bilgileri serbest bırakmayı seçeceği hayal kırıklığı yaratıyor – açıkçası şok edici.”
Ulaşım Sekreteri Sean Duffy, ajansın son haftalarda kritik anlarda Newark Liberty Dahili Havalimanı'nın hava sahasından sorumlu denetleyicileri başarısız olan hava trafik kontrol sistemlerini ve ekipmanlarını modernleştirmesini istiyor.
Haberler'ten daha fazlası
Kris Van Cleave ve Eleanor Watson bu rapora katkıda bulundu.
Bir ordu yetkilisi, 1 Mayıs'ta Pentagon Kulesi'nin karaya gelirken yaklaşık 20 saniye boyunca Black Hawk helikopteriyle temas kurduğunu doğruladı.
Havaalanındaki FAA hava trafik kontrolörleri, Black Hawk'un Pentagon'a yönelik ilk uçuşu sırasında bir Delta Air Lines Airbus A319'un inişini iptal etti, çünkü her iki uçağın da Pentagon'a aynı zamanda yaklaşacağını fark ettiler, Brig. Ordu Havacılık Başkanı Matthew Braman, Associated Press'e özel bir röportajda söyledi.
20 saniyelik temas kaybı nedeniyle, Pentagon'un kulesi kara şahinleri inmek için temizlemedi, bu yüzden helikopter Pentagon'u ikinci kez çevreledi. O zaman havaalanındaki hava trafik kontrolörleri ikinci bir jet olan bir Cumhuriyet Airways Embraer E170'in inişini iptal etmeye karar verdi, çünkü Black Hawk'un konumunda kendinden emin bir düzeltme yoktu.
Ordu, Cuma akşamı bir haber bülteninde, Kara Şahin ile kayıp temasın nedeninin, geçici bir antenin Pentagon'a inerken helikopterle temas etmeyen bir yerde olduğunu düşündüğünü söyledi. Ordu, ilk incelemesinin “onaylanmış uçuş yollarından sapma bulamadığını ve kesişme hava trafiğinin hiçbir riski bulamadığını” söyledi.
Braman AP'ye antenin yeni bir kontrol kulesinin inşası sırasında kurulduğunu ve şimdi Pentagon'un çatısına taşındığını söyledi.
Ordu, uçağın yerinin otomatik bağımlı gözetim-broadcast (ADS-B) out sistemi aracılığıyla uçuşu boyunca sürekli olarak yayınlandığını söyledi.
Durdurulmuş inişlerle ilgili ilk raporlarda, bir FAA yetkilisi Ordu helikopterinin “doğal bir rotada” olduğunu ileri sürdü. Ancak Ordunun Cuma günü AP ile paylaştığı ADSB-çıkış verileri, mürettebatın onaylanmış uçuş yoluna yakın bir şekilde gösterildiğini gösteriyor-doğrudan Route 5 olarak adlandırılan I-395 Karayolu Koridoruna, ardından Pentagon'u yuvarlıyor.
Reagan Ulusal Havaalanı Hava Trafik Kontrolörleri, iki ticari uçak için “görünen bir çok dikkatli bir bolluktan” “geçişleri” yönlendirmişti. Birincisi, Black Hawk Pentagon helikopter pistine gelmeden önce gerçekleşti ve orduya göre “DCA kulesi tarafından hava trafiğinin sıralanması ile ilgili bir sorun” ve ikincisi Black Hawk'un sonraki trafik paterni sırasında meydana geldi ve “eski izleme sistemlerinden çatışan konumsal verilere” dayanıyordu.
Braman, Washington Havalimanı'ndaki federal hava trafik kontrolörlerinin de helikopterin yeri üzerinde iyi bir düzeltme olmadığını söyledi. Black Hawk, kontrolörlere kesin konumunu vermesi gereken verileri iletiyordu, ancak Braman, FAA yetkililerinin geçen hafta toplantılarda kontrolörlerin birden fazla yem ve sensörden aldığı verilerin sonuçsuz olduğunu, bazılarının bir milin dörtte üçü kadar saptığını söyledi.
Braman, “Kesinlikle hava trafik kontrolünün nerede oldukları karışıklığına yol açtı.” Dedi.
Kara Şahin yolcu taşımıyordu.
İlk olarak AP tarafından bildirilen 1 Mayıs'taki iptal edilen inişler, genel rahatsızlığa, ölümcül bir havada Ronald Reagan Washington Ulusal Havaalanı yakınlarındaki hükümet helikopterleri ve ticari uçaklar arasında sürekli yakın görüşmeler hakkında eklendi çarpışma Ocak ayında bir yolcu jeti ve 67 kişiyi öldüren bir ordu helikopteri arasında.
Mart ayında, Federal Havacılık İdaresi helikopterlerin kalıcı olarak kısıtlanmış çarpışmanın meydana geldiği aynı yolda uçmaktan. 1 Mayıs olayından sonra, ordu güvenlik sorunlarını ele almak için FAA ile çalışırken Pentagon'a tüm uçuşları duraklattı.
FAA, kontrolörlerinin kendi ekipman sorunları nedeniyle Black Hawk'un konumunda iyi bir düzeltme yapamadıkları ve Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu'nun devam eden kaza soruşturmasına atıfta bulunarak yorum yapmayı reddetti.
Bir NTSB yetkilisi Haberler Cuma günü, ajansın ordunun bulguları hakkında bilgilendirilmediğini ve ancak Associated Press'ten raporu okuduktan sonra onları öğrendiğini söyledi.
NTSB yetkilisi Haberler'e verdiği demeçte, “NTSB bu soruşturmaya öncülük ediyor.” Dedi. “Bu iyi biliniyor. Ordunun doğrudan bize sağlamak yerine bir medya özel aracılığıyla açıkça araştırmacı bilgileri serbest bırakmayı seçeceği hayal kırıklığı yaratıyor – açıkçası şok edici.”
Ulaşım Sekreteri Sean Duffy, ajansın son haftalarda kritik anlarda Newark Liberty Dahili Havalimanı'nın hava sahasından sorumlu denetleyicileri başarısız olan hava trafik kontrol sistemlerini ve ekipmanlarını modernleştirmesini istiyor.
Haberler'ten daha fazlası
Kris Van Cleave ve Eleanor Watson bu rapora katkıda bulundu.