İlk çıkışı EA Spor FC 25destanın f'den sonraki ikinci bölümüAmerikalı yayıncı Electronic Arts (EA kısaltmasıyla bilinir) ve FIFA arasındaki işbirliğiylegeniş hayran kitlesinde bir kez daha beklenti ve umut yarattı. Hiçbir zaman gözden kaçmayan, şiddetli tutkular ve aynı zamanda gerçek futbol gibi derin hayal kırıklıkları yaratan bir başlık.
Bu yeni bölümde Electronic Arts şunları keşfetmeye çalıştı: yeni eğlence biçimleri Sanal futbol simülatörlerinde tarih yazmaya devam etmek amacıyla Ultimate Team olarak bilinen başarılı çevrimiçi bölümden yararlanıldı. Fakat, EA Sports FC 25 karışık duygular bırakıyor.
Öne çıkan özelliklerden biri, sahadaki oyunculara davranışlarını iyileştirmek için belirli roller atayan FC IQ özelliğinin tanıtılmasıdır. Bu işlevsellik FC 24'e göre bir evrimi temsil ediyor çünkü oyuncuların konumlarına ve eylemlerine ekstra bir strateji düzeyi eklemeyi amaçlıyor.
Ultimate Team modunda, farklı liglerden ve ülkelerden oyuncuları kimyayı kaybetmeden birleştirme yeteneği, daha kısıtlayıcı olan önceki sisteme kıyasla önemli bir değişikliği temsil ediyor. Ancak FC 24'te sürekli tekrarlanan bir eleştiri olan savunma eksiklikleri, tamamen çözümsüz kalmaközellikle çevrimiçi maçları etkiliyor.
Harika bir yenilik olarak yeni Rush oyun modu dikkat çekmeyi başardı. Bu hızlı ve dinamik maç formatı, sokaktaki Volta'dan çok farklıHücum oyunlarına ve hızlı geçişlere öncelik veren oyun, kısa, daha eğlenceli ve çevik karşılaşmaları tercih eden oyuncuları çekmeyi amaçlıyor.
İddialı ama etkisiz bir stratejik sistem
Oyunun tanıtım sütunlarından biri, destanda daha önce hiç görülmemiş taktiksel özelleştirme seçenekleriyle daha derin bir stratejik sistemin dahil edilmesiydi. Kağıt üzerinde umut verici görünse de, pratikte bu konfigürasyonların birçoğu oyunların gerçek hızına yansımakta başarısız oluyor. Akıcılık tehlikeye girer ve çoğu zaman bu stratejiler, sahadaki oyuncuların basit becerileriyle karşılaştırıldığında önemsiz kalır.
rollerin ortaya çıkışı oyun alanında hangi işlevleri yerine getirebileceğini belirler. Her oyuncunun, pozisyonuna ve uzmanlıklarına bağlı olarak pozitif sembolle tanımlanan belirli bir oyuncusu vardır, ancak bazı durumlarda birden fazla olabilir. Örneğin bir Oyun Kurucu riskli atışlar yerine kesin ve güvenli paslara öncelik verecektir.
Bu özellik aynı zamanda oyuncular arasındaki kimyayı da etkiler çünkü atanan roller takımın dizilişine ve genel stratejisine uygunsa kolektif performans gelişir.
Bütün bunlara rağmen, her koçun varsayılan olarak yerleşik bir strateji getirdiğini hesaba katmalıyız; örneğin Pep Guardiola'nın “tiki taka”sı vardır.
Kağıt üzerinde tüm bunlar umut verici görünse de, pratikte bu çoklu konfigürasyonların çoğu oyunların gerçek hızına yansımakta başarısız oluyor. Akıcılık tehlikeye girer ve çoğu zaman bu stratejiler, sahadaki oyuncuların basit becerileriyle karşılaştırıldığında önemsiz kalır.
Oyun mekaniği: Geri adım mı?
Önceki oyunlarla karşılaştırıldığında EA Sports FC 25, oynanabilir mekaniklerde bir gerileme sunuyor. Önceki bölümlere göre şaşırtıcı derecede daha az “gerçek” olan oyuncuların hareketleri, grafiksel olarak daha ayrıntılı olmasına rağmen, satışa çıktığı sırada maliyeti 70 dolar olan ve şu anda %60 indirimli olan bir oyundan beklenen hassasiyet ve doğallıktan yoksun. Steam (PC) gibi platformlar.
Buna ek olarak, oyuncuların yapay zekası, özellikle savunma bölümünde, herkesi kızdıracak derecede açıklanamayan hatalar ortaya çıkabileceğinden ve hücum oyuncuları net fırsatları boşa harcayacağından, bir zayıflama yaşamış gibi görünüyor.
Sosyal ağlardaki hatalar ve tartışmalar
EA Sports FC 25'in yayınlanmasının ardından sosyal medya, özellikle de Instagram ve TikTok eleştirilerin odağı haline geldi.
En önemli içerik oluşturucular, oyuncuların duvarlardan geçmesi, donmuş kaleciler ve gerçekçi olmayan top fiziği gibi sayısız hatayı viral hale getirmek için oyun ve gol paylaşımını bir anlığına durdurdu. Bu durumlar yalnızca etkileyiciler için etkileşim oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda kullanıcılar için sinir bozucu. Ayrıca oyunun geliştirilmesine ve test edilmesine ayrılan zaman ve kaynakları da sorguluyorlar.
Ancak EA Sports FC 25 için her şey olumsuz değil. grafik bölümüözellikle sinematik modlarda, uygulanması sayesinde etkileyici olmaya devam ediyor. Frostbite 3 motoru.
Sanal futbol destanını karakterize eden bir şey varsa o da ayrıntılardır. Yalnızca Electronic Arts ve onun geliştirici ekibi bunu yapabilir. Bir futbol maçının atmosferini başka hiç kimsenin yapmadığı gibi yakalayın: Stadyumların tanımı, oyuncu animasyonları ve ortam, kendi türündeki diğer oyunlarla kıyaslanamayacak bir görsel sürükleyicilik sağlıyor.
Nihai gösterimler
EA Spor FC 25 Destan için yeni bir aşama açmaya çalışıyor ama sonunda düzensiz bir lansmanla sonuçlanıyor. Her ne kadar görsellik ve lisanslarda ilerlemeler olsa da, oynanış ve stratejideki sorunlar, buglar üzerindeki tartışmalara da eklenince, buruk bir tat bırakıyor. Sonuçta EA'in bu yeni aşamayı sağlamlaştırmak ve topluluğun güvenini yeniden kazanmak istiyorsa önünde çok iş var gibi görünüyor.
Bu sürümün, EA'nın futbol simülatörünün geleceğini yeniden tanımlamaya yönelik cesur bir girişimi olduğu açıktır, ancak aynı zamanda büyük yeniliklerin potansiyellerine ulaşmak için zaman ve ayarlama gerektirdiğini de hatırlatır.
Sosyal ağlarda aktif bir topluluğun mevcut olmasıyla beklenti, mevcut sorunları düzeltebilecek güncellemeler ve bu yeni yönün, tür için bir referans noktası olarak kendisini pekiştirip pekiştiremeyeceği, hatta bunlar çoğaldıkça daha da güçleneceği yönündedir. Ücretsiz seçenekler (eFootball ve UFL).
Piyasaya sürülmesinden sonraki aylarda, bu oyun hala yeni bir çağa doğru sallantılı bir ilk adım gibi geliyor ve iyileştirmeleri takdir eden hayranlar ile onu hâlâ engelleyen kusurları eleştirenler arasında görüş ayrılığı yaşanıyor.
EA Sports FC 25 video oyunu incelemesi PlayStation 5 konsolunda gerçekleştirildi.
Bu yeni bölümde Electronic Arts şunları keşfetmeye çalıştı: yeni eğlence biçimleri Sanal futbol simülatörlerinde tarih yazmaya devam etmek amacıyla Ultimate Team olarak bilinen başarılı çevrimiçi bölümden yararlanıldı. Fakat, EA Sports FC 25 karışık duygular bırakıyor.
Öne çıkan özelliklerden biri, sahadaki oyunculara davranışlarını iyileştirmek için belirli roller atayan FC IQ özelliğinin tanıtılmasıdır. Bu işlevsellik FC 24'e göre bir evrimi temsil ediyor çünkü oyuncuların konumlarına ve eylemlerine ekstra bir strateji düzeyi eklemeyi amaçlıyor.
Ultimate Team modunda, farklı liglerden ve ülkelerden oyuncuları kimyayı kaybetmeden birleştirme yeteneği, daha kısıtlayıcı olan önceki sisteme kıyasla önemli bir değişikliği temsil ediyor. Ancak FC 24'te sürekli tekrarlanan bir eleştiri olan savunma eksiklikleri, tamamen çözümsüz kalmaközellikle çevrimiçi maçları etkiliyor.
Harika bir yenilik olarak yeni Rush oyun modu dikkat çekmeyi başardı. Bu hızlı ve dinamik maç formatı, sokaktaki Volta'dan çok farklıHücum oyunlarına ve hızlı geçişlere öncelik veren oyun, kısa, daha eğlenceli ve çevik karşılaşmaları tercih eden oyuncuları çekmeyi amaçlıyor.
İddialı ama etkisiz bir stratejik sistem
Oyunun tanıtım sütunlarından biri, destanda daha önce hiç görülmemiş taktiksel özelleştirme seçenekleriyle daha derin bir stratejik sistemin dahil edilmesiydi. Kağıt üzerinde umut verici görünse de, pratikte bu konfigürasyonların birçoğu oyunların gerçek hızına yansımakta başarısız oluyor. Akıcılık tehlikeye girer ve çoğu zaman bu stratejiler, sahadaki oyuncuların basit becerileriyle karşılaştırıldığında önemsiz kalır.
rollerin ortaya çıkışı oyun alanında hangi işlevleri yerine getirebileceğini belirler. Her oyuncunun, pozisyonuna ve uzmanlıklarına bağlı olarak pozitif sembolle tanımlanan belirli bir oyuncusu vardır, ancak bazı durumlarda birden fazla olabilir. Örneğin bir Oyun Kurucu riskli atışlar yerine kesin ve güvenli paslara öncelik verecektir.
Bu özellik aynı zamanda oyuncular arasındaki kimyayı da etkiler çünkü atanan roller takımın dizilişine ve genel stratejisine uygunsa kolektif performans gelişir.
Bütün bunlara rağmen, her koçun varsayılan olarak yerleşik bir strateji getirdiğini hesaba katmalıyız; örneğin Pep Guardiola'nın “tiki taka”sı vardır.
Kağıt üzerinde tüm bunlar umut verici görünse de, pratikte bu çoklu konfigürasyonların çoğu oyunların gerçek hızına yansımakta başarısız oluyor. Akıcılık tehlikeye girer ve çoğu zaman bu stratejiler, sahadaki oyuncuların basit becerileriyle karşılaştırıldığında önemsiz kalır.
Oyun mekaniği: Geri adım mı?
Önceki oyunlarla karşılaştırıldığında EA Sports FC 25, oynanabilir mekaniklerde bir gerileme sunuyor. Önceki bölümlere göre şaşırtıcı derecede daha az “gerçek” olan oyuncuların hareketleri, grafiksel olarak daha ayrıntılı olmasına rağmen, satışa çıktığı sırada maliyeti 70 dolar olan ve şu anda %60 indirimli olan bir oyundan beklenen hassasiyet ve doğallıktan yoksun. Steam (PC) gibi platformlar.
Buna ek olarak, oyuncuların yapay zekası, özellikle savunma bölümünde, herkesi kızdıracak derecede açıklanamayan hatalar ortaya çıkabileceğinden ve hücum oyuncuları net fırsatları boşa harcayacağından, bir zayıflama yaşamış gibi görünüyor.
Sosyal ağlardaki hatalar ve tartışmalar
EA Sports FC 25'in yayınlanmasının ardından sosyal medya, özellikle de Instagram ve TikTok eleştirilerin odağı haline geldi.
En önemli içerik oluşturucular, oyuncuların duvarlardan geçmesi, donmuş kaleciler ve gerçekçi olmayan top fiziği gibi sayısız hatayı viral hale getirmek için oyun ve gol paylaşımını bir anlığına durdurdu. Bu durumlar yalnızca etkileyiciler için etkileşim oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda kullanıcılar için sinir bozucu. Ayrıca oyunun geliştirilmesine ve test edilmesine ayrılan zaman ve kaynakları da sorguluyorlar.
Ancak EA Sports FC 25 için her şey olumsuz değil. grafik bölümüözellikle sinematik modlarda, uygulanması sayesinde etkileyici olmaya devam ediyor. Frostbite 3 motoru.
Sanal futbol destanını karakterize eden bir şey varsa o da ayrıntılardır. Yalnızca Electronic Arts ve onun geliştirici ekibi bunu yapabilir. Bir futbol maçının atmosferini başka hiç kimsenin yapmadığı gibi yakalayın: Stadyumların tanımı, oyuncu animasyonları ve ortam, kendi türündeki diğer oyunlarla kıyaslanamayacak bir görsel sürükleyicilik sağlıyor.
Nihai gösterimler
EA Spor FC 25 Destan için yeni bir aşama açmaya çalışıyor ama sonunda düzensiz bir lansmanla sonuçlanıyor. Her ne kadar görsellik ve lisanslarda ilerlemeler olsa da, oynanış ve stratejideki sorunlar, buglar üzerindeki tartışmalara da eklenince, buruk bir tat bırakıyor. Sonuçta EA'in bu yeni aşamayı sağlamlaştırmak ve topluluğun güvenini yeniden kazanmak istiyorsa önünde çok iş var gibi görünüyor.
Bu sürümün, EA'nın futbol simülatörünün geleceğini yeniden tanımlamaya yönelik cesur bir girişimi olduğu açıktır, ancak aynı zamanda büyük yeniliklerin potansiyellerine ulaşmak için zaman ve ayarlama gerektirdiğini de hatırlatır.
Sosyal ağlarda aktif bir topluluğun mevcut olmasıyla beklenti, mevcut sorunları düzeltebilecek güncellemeler ve bu yeni yönün, tür için bir referans noktası olarak kendisini pekiştirip pekiştiremeyeceği, hatta bunlar çoğaldıkça daha da güçleneceği yönündedir. Ücretsiz seçenekler (eFootball ve UFL).
Piyasaya sürülmesinden sonraki aylarda, bu oyun hala yeni bir çağa doğru sallantılı bir ilk adım gibi geliyor ve iyileştirmeleri takdir eden hayranlar ile onu hâlâ engelleyen kusurları eleştirenler arasında görüş ayrılığı yaşanıyor.
EA Sports FC 25 video oyunu incelemesi PlayStation 5 konsolunda gerçekleştirildi.